zondag 23 februari 2014

Proef met tarwegras, bemesten met wormenthee en bokashi juice. Deel 3.

Groeit tarwegras beter met wormenpercolaat of Bokashi juice?





Ook de volgende dag blijkt, dat het tarwegras dat met de wormenthee en dat met de bokashi wordt bespoten, hoger gegroeid is en de bladeren worden al breder, dan van het tarwegras, dat in het bakje geplant is, dat alleen water krijgt.




Bokashi en Wormenthee mengen ? 

 

Naast de drie bakken, die ik voor de proef gebruik, heb ik meer tarwegras geplant. Dit gras heb ik op hetzelfde moment geplant als dat van de proef.
Het tarwegras in deze bakken, geef ik de ene keer bokashi, de andere keer het watermengsel met wormenthee. Echter, opvallend is, dat dit gras niet hoger wordt dan dat van de bak diealleen met water besproeid wordt.
Of het werkt niet goed de twee soorten percolaat te mengen, of het ligt toch aan de bakjes?

Voor de volgende proef zal ik drie gelijke bakken gebruiken.




Ook je eigen tarwegras kweken? Hier vind je een korte uitleg.